Premium networking in de Belgische diamantsector
© Pexels.com

In dit artikel bekijken we een aantal unieke ideeën, die perfect zijn voor bedrijven die bijvoorbeeld in de diamantsector werkzaam zijn. Luxueuze en stijlvolle methodes om te netwerken, je onderneming op de kaart te zetten en nieuwe klanten te werven.

Wat is netwerken?

Netwerken draait om het maken van verbindingen en zakelijk netwerken kan je als ondernemer veel voordelen opleveren. Denk aan nieuwe samenwerkingen, het aanspreken van een andere doelgroep en het nemen van betere beslissingen.

Maar hoe gaat dit in de praktijk? Vaak begint netwerken bij het ontmoeten van andere professionals in een informele omgeving. Door te sparren, ideeën te delen en gesprekken aan te gaan, opent dit veelal nieuwe deuren voor alle betrokken partijen.

Wat is premium networking?

“Premium networking” is een term die veel wordt gebruikt in sectoren waarin kwaliteit in ieder segment een zeer belangrijke rol speelt, waaronder de Belgische diamantsector.

Het gaat hierbij om methodes waarmee je net een stapje extra zet, met het doel op het aangaan of verbeteren van samenwerkingen. Dus laten we eens kijken hoe je netwerken naar een hoger niveau kunt tillen.

Hoe verzin je premium networking ideeën? We vroegen de hulp van HelloPrint

Bij premium networking is het belangrijk om kwaliteit boven kwantiteit te kiezen, wat niet betekent dat een idee veel geld hoeft te kosten. Het is essentieel dat anderen zien dat de uitwerking van een idee net een beetje meer aandacht heeft gehad.

Zoals de luxe visitekaartjes van HelloPrint bijvoorbeeld. Deze online drukkerij is een van de topspelers in de Europese drukwerksector. Tijdens een eigen kleine netwerkbijeenkomst, hebben we kennis mogen maken met hun premium drukwerk en de creatieve ideeën van HelloPrint.

1. Waarom fysieke visitekaartjes weggeven tijdens het netwerken?

In een tijd waarin vrijwel alles online plaatsvindt, zijn het juist de fysieke details die opvallen. Zoals de eerder genoemde visitekaartjes van HelloPrint. Het overhandigen van een gouden of gevouwen visitekaartje met wat leuke informatie, maakt tenslotte veel meer indruk dan het snel delen van je LinkedIn gegevens.

Het is meteen een fysieke reminder, waaraan iemand jullie gesprek makkelijk kan herinneren. Deel je kaartjes niet aan iedereen uit, maar enkel aan personen waarvan je het idee hebt dat jullie elkaar in de toekomst kunnen helpen. Zo is het pas echt een premium visitekaartje.

2. Wel of niet kiezen voor relatiegeschenken tijdens een netwerk-event?

Iets anders dat een goede indruk kan maken, is het uitdelen van een relatiegeschenk. Dit is met name een goed idee als je zelf een netwerk-event organiseert. Als er weinig mogelijkheden zijn om zakenrelaties op te doen, kan dit een uitgelezen kans zijn om de personen en bedrijven uit te nodigen waar je graag mee zou willen spreken.

Premium networking in de Belgische diamantsector
© Pexels.com

Het uitdelen van een gepersonaliseerde attentie na afloop, denk aan een luxe pen met logo of een gepersonaliseerd notitieblok van HelloPrint, zal dan een mooie extra touch zijn.

3. Wat is een exclusief networking idee voor de Belgische diamantsector?

We sluiten af met een idee dat is toegespitst op de Belgische bedrijven die in de diamanten branche werken, aangezien dit de aanleiding is voor het artikel. Hoe speciaal is het om met je gasten op de foto te gaan, waarbij ze een uniek diamanten sieraad mogen dragen of een geslepen diamant mogen vasthouden. Deze foto kun je na het networking-event op social media plaatsen.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *